Polscy praktycy marketingu pod patronatem IAA Polska przygotowali kampanię dla wszystkich krajów Unii Europejskiej.
Tylko w ciągu pierwszych sześciu tygodni wojny w Ukrainie kraje UE kupiły rosyjskie paliwa kopalne o wartości ponad 18 mld euro. Za tę kwotę reżim Putina mógłby kupić ponad 5000 czołgów T-14 Armata (cena 3,4 mln euro za czołg).
W wyniku oddolnej inicjatywy osób zajmujących się zielonymi transformacjami, ekspertów energetycznych, strategów oraz ludzi mediów i reklamy, powstała kampania MySanctions. Patronem akcji jest IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy.
Każdy Europejczyk będzie miał możliwość nałożenia “osobistych sankcji” na reżim Putina poprzez prostą deklarację zmiany zachowania.
W rezultacie Europejczycy: zmniejszą zapotrzebowanie na paliwa kopalne importowane z Rosji, zmniejszą emisję CO2, będą zdrowsi, zaoszczędzą pieniądze.