Wiecie, że udało nam się spotkać jednorożce? Prawdziwe, żywe, oddychające i mówiące ludzkim głosem. Jednorożce, czyli młodych ludzi zainteresowanych reklamą. Co roku widzimy, że jest ich coraz mniej. Dla ludzi, którzy tak jak my kochają reklamę i marketing, trudno uwierzyć, że młode pokolenia nie dostrzegają w naszym zawodzie czegoś magicznego.
Chcieliśmy przekonać się, czy pozostaliśmy sami na tej planecie i wspólnie z mBankiem wymyśliliśmy warsztaty dla ludzi ciekawych reklamy. Nazwaliśmy je Work In Progress. Ta nazwa odzwierciedla naturę naszej pracy – nawet kiedy coś skończymy i wypuścimy w świat, zaraz zmienia się rynek, odbiorcy, konkurencja i milion innych czynników, które sprawiają, że wszystko zaczynamy od początku. Przyznajemy, że nie jest łatwo żyć w takich warunkach i bez przerwy szukać nowych odpowiedzi i rozwiązań. Z drugiej strony żadne z nas nie zna zawodu równie kreatywnego, pasjonującego, wymagającego ciągłego doskonalenia się, obserwowania ludzi i kultury.
Work In Progress to coroczne warsztaty dla absolwentów szkół średnich i studentów. Nie wymagamy nic więcej poza chęcią poznania kulisów pracy w reklamie. Chcemy dzielić się swoją wiedzą i pasją, pokazywać to, co nas interesuje, wyzwania przed jakimi stajemy. To okazja do poznania ludzi, którzy są po obu stronach procesu – agencji reklamowej i jej klientów. Razem rozwiązujemy zadania, razem śmiejemy się z najlepszych reklam świata i próbujemy zrozumieć czemu tak rzadko udaje się stworzyć coś, co podoba się większości ludzi. Na zajęcia przychodzą dyrektorzy kreatywni, stratedzy, dyrektorzy marketingu, osoby odpowiedzialne za opiekę nad klientem, producenci reklam, reżyserzy i wiele innych ciekawych postaci, które mają dużo historii do opowiedzenia.
Warsztaty Work In Progress są bezpłatne, odbywają się w Warszawie i są nie tylko okazją do nauki. Po dwóch edycjach widzimy, że to miejsce nawiązywania nowych kontaktów i przyjaźni. Osoby, które wykażą się najciekawszymi pomysłami, najbardziej nietuzinkowym podejściem lub niezwykłym entuzjazmem, zapraszamy na płatny staż w agencji. Dla wielu to pierwsza okazja, żeby zajrzeć do jakiejkolwiek pracy i przyjrzeć się najbardziej nudnej części dorosłego życia, poza zmywaniem rzecz jasna.
W Molecular Worldwide pracują już dwie osoby, które po zakończonym stażu dostały i przyjęły propozycję pracy. To młoda strateżka Ola Szajnecka i kreatywna twórczyni Sylwia Sobol. Do obu z nich trafiają projekty ciekawe i ambitne, ale także te, które wymagają dobrego warsztatu i więcej rzetelności niż pomysłowości. Dla obu mamy także mnóstwo serdeczności i ciepła, bo praca to nie tylko obowiązki, ale też możliwie jak najlepsze ludzkie relacje.
Szukamy jednorożców, a znajdujemy młodych i ciekawych ludzi. Nie możemy obiecać im życia usłanego różami, ale z przyjemnością pokażemy, jak może wyglądać praca połączona z pasją i pomysłowością.